Anbefaling af kurser

At sende ens ansatte, eller sig selv på kurser er vist ved at være meget normalt for næsten alle brancher. Men de fleste vælger meget konkrete kurser i f.eks. de programmer eller metoder der udøves i virksomheden (meget populært er at øge salgstal ved brug af salgskurser eller forbedre salgstal ved brug af kurser i projektsalg), da man ikke mener at man umiddelbart får noget ud af at sende de ansatte på kurser i f.eks. retorik. Dog er kurser i retorik meget udbredt for konsulenthuse.

Nogle meget vigtige, men desværre ofte oversete kompetencer er kendskabet til psykologien bag salg. Hvordan indleder man en samtale, hvordan undgår man at virke anmassende, hvordan reagerer folk og hvorfor når man siger dit og dat. Med et kendskab til slagspsykologi har man pludselig nogle unikke kompetencer, som man ikke ville kunne lære af erfaring.

En anden vigtig faktor for en succesfuld virksomhed er at have en kompetent leder der har styr på hvordan man skal behandle både mennesker og processer, som har et overblik og har styr på tingene. Mange har potentielt kompetencerne, men mangler det sidste kendskab til hvordan tingene skal gøres. Se evt. mere her; bliv en dygtig leder med lederkurser.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>